احنا فين يا راغب وانت فين

راغب-علامة

لقاء مع الفنان راغب علامة

  • قفزت من المركب الغارق ؟

     –  لا  ابدا .. ما قفز من ” مركب أراب أيدول ” قبل أن يغرق .. انا ما نطيت ولا اتزقيت (…) أنا أخذت قرار .. أنه فشل .. انقدت نفسي والمجموعة .

 – وعن المخدرات والفنانين .

 – مش كل الفنانين .. فتاة حاولت جري إليها في عام 1986 أو 1987. .. اكيد في حدا طلب منها تورطني ، طلبت منها المغادرة .. وأبلغت الأمن .

  • وعن الزوجة ..
  • زوجتي تصفني بالشخص الجيد على الرغم من اخطائي وعصبيتي .. ربما تكون حاقدة علي ، بس ما بتحكي عني بالعاطل قدام الناس .. انا بحب الجمال والنساء .. وأنا أكيد نسونجي .. ومن فتح مدرسة أقفل سجناً .
    – احنا فين يا راغب .. وانت فين .. المخدرات آه .. هيرو .. كوكا .. عقاقير .. بس العشبة .. الماريجوانا ..  طبيعي .. شكل ثاني .. ما بعد الحرب والدمار  .. وفقد الاخ والجار .. وترامي الديار .. سيجار .. ميره طبيعي تسكن الدوار .. حاجة .
اترك رد

